HTML

A blogról

Tapasztalatok, gondolatok, spirituális módszerek bemutatása, életünk kívül és belül.

Tegyél magadért

Asztrológiai és Önismereti Tanfolyam
https://zoldkor.com/tanfolyamok/kezdo.html

Párkapcsolati szinasztria
https://horoscode.hu/lovematch/

A honlapunk elérhetősége: www.zoldkor.com

2012.04.17. 17:23 Zöldkör

Tétre, befutóra

Retrospektív bejegyzés ez, talán az első, ami nem a nagyközönségnek szól és informatív jellegű - inkább elektronikus formájú személyes naplóbejegyzés. Mérlegeltem, hogy talán angolul írom meg, még inkább kihangsúlyozva a különbségét, de én már csak magyar anyanyelvű vagyok, és az angol kifejezőértéke amúgy is töredéke a magyarnak. Ahogy Gurdjieff mondta, az angol jó nyelv business-elni, a belső világra meg ott vannak a keleti nyelvek.

Azt mondják a buddhizmusban, "a tan kerekét háromszor kell megforgatni". Először azzal, hogy az ember hallja a dolgot, a másodszorra, amikor felfogja, megérti, harmadszorra pedig integrálja. Miért is írom le ezt? Hamarosan kiderül.

A védikus asztrológia egyik nagy ajándéka, hogy ismeri a 'dasha' fogalmát. Ez a nyugatiban effektíve nem szerepel, mi több bolygóállás együttes hatásából vonunk konklúziót. A dasha olyan több évig tartó periódus, melyet egy bolygó ural, megadva a fő színezetét az ember életének arra az időszakra. Két hét múlva május, és én végére érek egy jó hosszú dasha-nak, melyet Kethu ural.

A hindu mitológia szerint az istenek még az ember előtti időben elrejtették az amrita-t, az örökkévalóság italát a démonok elől. Időről időre ittak belőle, klasszikus sorbanállásos alapon. Az egyik alakváltó démon isteni formát vett fel, beállt a sorba, ivott belőle, ám a Nap és a Hold leleplezték, de akkor már késő volt. Halhatatlanná lett, be kellett venni a bolygók sorába, ám előtte Vishnu haragjában kettévágta a kígyószerű démont, elválasztva fejét a többi részétől. Ez a két szétvágott rész lett Rahu és Kethu.
A nyugati asztrológiában is ismertek, mint Felszálló és Leszálló Holdcsomópont, ókori és középkori nevükön stílszerűen Sárkányfej és Sárkányfarok. Hozzátartozik még a történethez, hogy bosszút esküdtek a Nap és a Hold ellen, amiért leleplezték, így időről-időre elhomályosítják fényüket (csillagászatilag a csomópontok szerepe a Nap és Holdfogyatkozásban).

Három sötét és félelmetes bolygó van a védikus asztrológiában: Szaturnusz, Rahu, Kethu. A Szaturnusz régi ismerős már azoknak, akik követik a blogot.
Rahu és Kethu egymás teljes ellentétei. Rahu mindenre ráveti magát, habzsol, kiszívja a velejét, így próbálva meg egy-esülni. Kethu mindentől távol tartja magát, mérlegel, elemez, cinikus és hűvös marad, így próbálva megőrizni saját egy-ségét.

Nos, ilyen Kethu-dasha kezdődött az életemben 7,5 évvel ezelőtt.

20 éves korom körül véget ért egy születésemtől tartó Szaturnusz-dasha (szűkösség, ridegség, hiány - köszönjük, egy budai ingatlannak jobban örültem volna, ahogy mondani szokták), nagyjából azzal egy időben, hogy egyetemre kerültem. Ott kinyílt az élet. Bulik, csajozás, jövés-menés, sport. Mindezekben kezdtem szinte emblematikus lenni, minden 19 éves fiatalember vágya, ami kialakult ott. Amikor sorban állsz a szórakozóhely előtt, és egyszerre tartanak a híredtől, de kíváncsiak is rád a melletted állók. A legjobb barátnőjük is hallott már rólad, kétségbeesetten próbálja őket lebeszélni, de ez csak fokozza a kíváncsiságukat és olaj a tűzre.
Nos, amilyen apai háttérrel indultam, én bizony megfogadtam, hogy normális férje leszek a feleségemnek, apja a gyerekemnek, és kiélem magam, mire oda kerül a sor. Nálam a hűség már nem elfojtás.

Tisztán emlékszem, éppen sms-ezésben voltam valakivel, leszervezve egy megismerkedést, 2004 augusztus 31-e volt. Másnap, szeptember 1-jén, nem írt vissza, nem vette fel a telefont. Mintha elvágtak volna valamit. Ami előtte világos volt, besötétedett. Onnantól valamiért reggel fél óra zazen-nel nyitottam a napot, és azzal is fejeztem be. Úszni jártam, volt, hogy napi kétszer, szisztematikusan előre készültem a vizsgákra. Mint egy szerzetes, úgy éltem, időrendben, egyedül lakva, befelé fordulva.
A régi varázs, a tesztoszteron eltűnt. A bőség, az öröm, a jókedv is. Az eltűnt varázs néhány hét alatt magával hozta a nőzéstől való elfordulásomat is, elkezdtem járni még télen elvonulásokra. Terápia, meditáció, jóga. Három napig összezárva, nincs szemkontaktus, sem beszéd, csak a belső munka. Volt, hogy egy hétig összezárva így. Volt, hogy két hétig. Erre mondta azt a tanfolyamvezető, hogy aki ennél hosszabbra vágyik, vonuljon be egy kolostorba szerzetesnek.

Faltam a könyveket, megismerkedtem a hinduizmussal, buddhizmussal, Zennel, jógával, terápiás technikákkal. Mindennel. És nem sokkal utána elindult a költözéshullám is. Budapest-London-Szeged-Budapest-London-Budapest-Szeged-Budapest-Málta-Szeged-Budapest. Tizenhatszor költöztem az elmúlt 7,5 évben. Ha az indiai utakat is annak veszem, akkor 20-szor. Egyetlenegy dolog volt állandó ebben az időszakban. Meditáció, terápia, jóga. 8-10 spirós csoportban fordultam meg A-tól Z-ig, a legaljától a legtetejéig. És sehol nem találtam azt, amit kerestem.

A nők továbbra is jöttek; én nem voltam már ugyanaz, mint akkor húsz évesen. Valahogy a figyelmem, a szívem, a lelkem máshol volt lekötve. Mindez menetrendszerű szétválásokkal és költözésekkel tarkítva. Természetesen az ember a húszas éveiben szeretné építeni az életét mind párkapcsolatilag, mind anyagilag. Nekem ez nem adatott meg. Volt, hogy kerestem 22 évesen egymillió forintot három hónap alatt, és el is költöttem, mert ki kellett mennem Indiába. Volt, hogy 32 ezer forint jött be havonta, amiből 28-at terápiára költöttem, mert úgy éreztem, ez kell. Mindezt megélni azonban iszonyatos, látni, hogy a 'legszebb' évek peregnek, ördögszekérként kóvályogva, gyökerek nélkül. Mindezt tetézve egy szinte konstans egészségügyi problémával, ami így utólag átlátva és mára már szinte teljesen felgyógyulva belőle, ennek a korszaknak karmestere és ügynöke is egyben.

És mindez 'szakmai' nyelven, mélységében. Az én érzékelésemben Kethu háromnegyed Szaturnusz, egynegyed Pluto. Mintha rád adnának egy Darth Vader jelmezt. Van itt minden: sisak, ruha, köpeny. Az ember cinikussá, korlátozottá és korlátozóvá, rideggé, érzelemmentessé válik tőle, és elindul egy spirál. Ki akar másokkal lenni, ha képtelen rá, mert valami folyton befelé és lefelé húzza? És ki akarja az ő társaságát, ha látványosan ő sem akarja? Önmagát gerjesztő folyamat alakul ki, minden fél értetlenségére.  

Kethu lassan dolgozik. Vegyük elő egy pillanatra a korábban már előkerült 'Aranyháromszöget'.
Neptunusz/Hold - Mars - Jupiter, kiegyenlítve a bal oldali szaturnuszi elemmel. Ezzel a szaturnuszi elemmel indít, túladagolva azt, és megdermesztve az energiákat. Így máris két oldalról támad, alulról és felülről is. A Hold/Neptunusz alsó elem megdermesztésével elveszi a ráhangolódás készségét, az érzelmeket, az otthon biztonságát és stabilitását. A Jupiter, mivel a Szaturnusz ellentétpárja, szintén elkezd megcsappanni. Eltűnik az életöröm, a jókedv, a perspektívák, a kívülről jövő javak áramlása, a gazdagság minden szintjén.
Innen már gyerekjáték a Mars megfogása. Ha nincs stabil alap (Hold), nincs kiáradás (Mars) sem. Ha nincsenek célok és magasabb perspektívák (Jupiter), szintén nincs kiáradás. A Hold/Neptunusz és a Jupiter 'elintézve', a Mars ebben a szaturnuszi szorításban megreked, beszorul és spirálisan lefelé elkezd utat törni és boncolni - megjelenik a Pluto-i elv is.
Szaturnusz és Pluto = Kethu 

Milyen két fogadalmat kell tennie minden szerzetesnek minden korban és kultúrában? Szaturnuszit és Pluto-it. Lemondást az anyagi javakról és a nőkről. Más szóval: ne legyen világi értelemben vett férfi. A férfi a Mars (anyag) és a Jupiter (szellem) szintéziséből kinyílt Nap, középpontban, a szívnél. Kethu ezekből kelt hiányt, hogy az ember eltávolodjon tőle, és újra megismerje, hiszen egyszer már megvolt. Mint a Tékozló fiú történetében. Minden Apa azt a fiút várja vissza leginkább, aki eltűnt egy időre.
Pluto-it, amennyiben a cél leásni legmélyebb, elfeledett részeinkig, és onnan új alapokon feltámadni. Minden világi dolog, mely eltereli a figyelmet erről, csak hátráltat az úton. Pontosabban addig, míg a szerzetes a kolostorban él, a falak közt.

Az elmúlt két hónapban gyakran érzem úgy magam, mint akinek már letelt a börtönbüntetése, de még nem töltötték ki a szabadulási papírokat. Ilyenkor az ember meghúzza magát, nem keveredik balhéba, mert nem éri meg. Hamarosan úgyis friss levegőn, új emberként találja magát

A folyamat zajlik. Minden bolygóállásnak kell, hogy legyen egy földi elindítója és megszemélyesítője. Most március 15-én, a 'szuperháromszög' energiáinak legtetején lett meg, ki, mikor, mivel indította el még 2004 augusztusában Kethu-t. Fekete mágia, 'szerelmi' kötés, "ne lehess boldog más nővel", hogy a címszavait említsem a programnak és pecsétnek. Szeretettel visszaküldve a feladónak. Téma lezárva.
Nem sokkal később egy rövid találkozás elég volt, hogy belenézzek elveszített Tükrömbe, és rájöjjek, a Pluto-i elem is felszabadult már. Maradt a Szaturnuszi, ami a Mars-ot és a Jupiter-t fogja. És akkor jött április 3-án a 'mini-megvilágosodás'-om ezzel a két bolygóval kapcsolatban.
Több okom van feltételezni, hogy a Jupiter-i maradt még, Mars is kitisztult. A 'Tükrömbe' nézve azt gondolom a 'buzis' és 'fürdőskurva' jelzők után a 'tutyimutyi' hatalmas előrelépés; átálltunk a hímek térfelére. Itt Mars még nem volt rendben igazán. Meg kellett találni és felszabadítani azt a generációs programot (ősi kötelességvállalás és ön-feláldozás - lefojtott Mars=Pluto), mely kb. kilenc generációval ezelőttről egy nőtől jött. Légy férfi, de úgy, hogy ne légy. Nem mennék bele a sztoriba mélyebben.
És ez a gyönyörű karmester, ez az Élet, tartogatott még nekem egy mesterien pontos meglepetést. Napra, órára pontosan míg egy hölgy a heréimen dolgozott (nem úgy...), és éreztem, hogy visszakapom őket, ismét az enyémek, a város egy másik pontján egy hímcica, akinek energetikai apja, vagy mije vagyok, fizikailag elvesztette az övéit. Ne haragudj Carlos, nekem is szükségem van rájuk, tartsuk meg az érkezési sorrendet. 
Az Élet a legnagyobb forgatókönyvíró, azt mondják, és ezzel egyre inkább egyet kell értenem.

És itt vagyunk most, Kethu még egy ujjal kapaszkodik, mely Szaturnuszként a Jupiteremet blokkolja. Épp időben, két hét hosszú idő, elégnek tűnik, hogy ilyen ütemben átadhassa a helyét a következő időszaknak.
Shukra dasha. A Vénusz időszaka 20 évig, mely nem is lehetne ellentétesebb az eddigiekkel...Miről szól? Szerelem, szex, anyagi javak, étel-ital, komfort, harmónia, társasági élet, könnyedség (Bika, Mérleg). 

Mire volt hát jó ez az elmúlt 7 és fél év?
Hogy tudjam az alapokat, hogy honnan jövök, hogy mélységem legyen; ha visszaadom a Darth Vader jelmezt, még mindig lássam mi a lényeges, a fontos.
Van itt nem kevés karmikus buli is. Négy bolygó érintett a képletemben karmikusan. Neptunusz-Hold-Mars-Jupiter. Ismerősek fentebbről? Melyik az a két jegy emellett ami a legdominánsabb a születésemkor: Skorpió és Bak. Más néven Pluto és Szaturnusz.
Mennyire túl kellett csordulnia a Mars-nak és a Jupiter-nek előző életeken át, ha már úgy kellett 'manővereznem', hogy úgy szülessek, hogy komplementereik, alsó oktávjuk domináljon míg felnövök. És mennyire, hogy miután felnőtt lettem, kelljen még 7 és fél év, mely fenntartja a Pluto-i és Szaturnusz-i hatást. Ilyenkor mint egy természettudós az erdőben, hajlamos vagyok megállni egy pillanatra, és üres fejjel csak tiszteletet adni a világnak.

Most, hogy befejezem, a Szaturnusz pontosan együttáll az Aszcendens-sel, effektíve előlép a Föld sötét oldaláról, a világosba. Ezzel is megadom a tiszteletet neki.
Én éneklem a börtönhimnuszt lelkesen, amíg bent vagyok. Ha kell még tapsolok is, sőt harmonikázok! De addig is nem tétlenkedem; jelképesen veszek egy pár forró fürdőt, elmegyek a fodrászhoz, és lepucolom mindazt, ami rámragadt az elmúlt 7 és fél évben. 
 

 

 

komment

süti beállítások módosítása